H&M är ett intressant företag. Dels för sina samarbeten dels för att de tänker långsiktigt. Nu läste jag att Swedish Hasbeens ska göra skor för kedjan med försäljningsstart den 29 april världen över.

Cilla Wingård Neuman och Emy Blixt , grundare av Swedish Hasbeens, började i en källare med upphittade  300 par skor från 70-talet som de  började sälja. Deras största marknad är i dag USA. Året med H&M ska bli intressant att följa.

H&M testar också att samarbeta med en modebloggerska. Det är Elin Kling som har tagit fram en kollektion för H&M som ska säljas i Sverige med start den 3 februari. Kollektionen består av nio plagg och två accessoarer och är en modern, ljus och minimalistisk kollektion med bohemiska influenser. Uttrycket ”less is more” får en viktig innebörd. Resultatet är en stark och tydlig kollektion, silhuett och material är viktigare än dekoration, skriver H&M.

Elle har en intervju med henne här.

Med tanke på dagens kursnedgång för H&M aktien får vi hoppas att dessa samarbeten uppskattas av kunderna.

Läs även andra intressanta åsikter om , , , , ,

No related posts.

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>