Bra är att regeringen verkligen visar allvar med att bankerna måste förse företagarna med krediter. Om bankerna hoppar på tåget är osäkert, men möjligheten finns där om ägarna själv inte vill skjuta till pengar. Varför Östros vill förstatliga förstår jag däremot inte. SvD undrar vad de rödgröna skulle ha enats om.

Vid lågkonjunkturer och vikande försäljning ritas spelplanen om för företagen men det finns alltid nya möjligheter. Det gäller bara att hitta dem. Kreativitet är ett måste. Här är ett kreativt förslag:

Tuffa tider kräver en särskild betoning på kreativitet, skriver Tom Peters som berömmer Hyundai för sitt program om att låta ett köp kunna återlämnas inom ett år om köparen blir arbetslös. Bravo, för visad anständighet, för marknadsfört värde av Hyundai och för bra kreativitet!

Någon som vågar ta efter?

Läs även andra intressanta åsikter om , , , ,

No related posts.

Tags: , , , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>