Så här i augusti är det dags att ta en titt i affärsplanen och se om den behöver revideras. Varför då frågar du? Därför att vi normalt är så koncentrerade på försäljning och tillväxt (med rätta) att vi glömmer de större sammanhangen. Vi ser inte skogen för alla träden som det heter.

Samhället, konkurrenter och kunder förändras. Vi behöver fundera på om vi på lite sikt är på rätt väg. Ett snabbt sätt att fundera över ämnet är att tänka i termerna:

Vad är det värsta som kan hända och Vad är det bästa som kan hända.

Om någon av dessa saker händer hur ska vi då agera?

3 Responses to “Revidering av affärsplanen”

  1. Just what I am trying to find. You really cleared this question up for me. There is basic, and then there is you. Well written! Are you pretty active on LinkedIn?

  2. I’m going to follow your website on Facebook. Greetings from Indiana. I lived out in Texas so I know what you’re talking about here. You really deserve a big hug right now. I just want to tell you that this post is great! That sure is a really amazing way of thinking about it!

  3. I have been working in this business for over 2 months and I often come to this blog for the best insider information. You are clearly an expert on the subject so I am sure a lot these concepts probably come easily to someone like yourself but I am still unclear about a few things you’ve written here. Offering a helping hand in that effort is a great way to create a real difference in your workplace. Your blogs is really useful. Each option has its own merits and demerits that can ease decision making when broken down. I know thousands of people read this write ups but I often think about how many people really know the lasting impact of what is really being said.

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>