Nu är det dags att fundera på hur 2009 kommer att bli. Att göra prognoser är svårt men här kommer ett föslag på hur du kan gå tillväga. Tom Asacker står för idén.

Först ska du bestämma ditt fokus F i förhållande till omgivningen.

F= A/E + I/N där

A= Tiden (och pengar), som du ägnar åt att förstå dina kunder.

E= Tiden (och pengar), som du ägnar åt att förstå dig själv (företaget).

I= Antal tankar och samtal om idéer.

N= Antal tankar och samtal om människor.

Om ditt F förhållande är större än dina konkurrenter så är sannerligheten högre att du kommer att lyckas.

Vad säger formeln? Jo ju mer du ägnar dig åt att dina kunder och inte åt dig själv får du ett högre värde. Samma sak gäller om dina tankar. Folusera på idéer och mindre på människor.

Läs även andra intressanta åsikter om , ,

Tags: , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>