Plötsligt får vi frågan eller så står vi där med världens chans. Chansen att få presentera sig eller att få ut sitt budskap. Oftast missar vi den. Publiken viker efter några meningar och vi förbannar oss själva att vi missade tillfället.

Matt McAlister har funderat på ämnet ”Hur man ger en 90-sekunders demo”. 90 sekunder är ca 150 ord. Vad kan man säga på 150 ord?

Inte mycket säger Matt. Hoppa över beskrivningen av dig själv. Gå direkt på problemet säger han och fortsätter,

Spend little or no time introducing yourself. Save that for the end. But spend 20 seconds defining the problem. Answer these questions:

  1. What’s wrong or broken?
  2. How do people deal with this problem today?

Then get to the meat. Step the audience through a story one click at a time. Show a screen. Explain what is being shown. And then describe what will happen next. Tell them where you plan to click or what action you’re going to take and then do it. Explain the result and then repeat, one action at a time.

If at all possible, build the story to a climax. Each step from click to click should get progressively more interesting. At least point out the less dramatic elements of the demo first and build to the most exciting ones at the end. At about 80 seconds, you want to reveal the POW that will get everyone clapping.

If you get your POW before 80 seconds, great. Crack a joke and get off the stage. Don’t drag it out if you’re already done.

Matt McAlister fortsätter med att ge några tips på hur man skapar storyn, så läs hela artikeln. Jag fastnade för tipset om att inte använda musen när man pekar utan gör det med handen istället.

How to give a 90-second demo


Technorati : , , ,

One Response to “Lär dig att ge en 90 sekunders demo!”

  1. I just took a minute from building a coffee table to read your write up. While this probably go against everything I’ve heard, I’m going to go ahead and try it out then I I’ll let you know what happened. I really like this writing a lot! Do you create this type of great content on your own or are you a member of a team?

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>