Påträngande försäljare är det få som tycker om. Modern marknadsföring har förändrats. Det är inte säkert att man uppnår det bästa resultatet genom att tvinga andra att lyssna på säljsnack eller att man skickar information i tid och otid.

Seth Godin har tidigare förespråkat att det gäller att med alla medel hitta in till beslutsfattare. Nu har han tänkt till och insett att den nya tiden kräver ett annat förhållningssätt. Det gäller att sälja idéer. Har väl en idé fått fotfäste går det sedan mycket av sig själv enligt Seth. Han jämnställer detta med ett virus framfart.

Döm själv. Han har skrivit en intressant e-bok i ämnet som du gratis kan ladda ner här: Unleashing the Idea Virus .


Technorati : , , ,

One Response to “Idé som virus är framtiden”

  1. You’re an outstanding story teller. I truly appreciate your work and I’ll be back for your fresh posts. I just needed to tell you that this article is great. We just can’t say thanks enough times for what you have done here. Data and Research is just about everything. I’ll talk about this website with my Facebook meet up.

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>