Efter att du har funderat på kundbehov och distribution för din grovplan är det dags att ta fram en ”Elevator Pitch”.

Den kallas elavator pitch därför att ibland har du bara tiden det tar att åka mellan några våningsplan att förmedla vad din idé eller ditt företag syftar till.
Pichen skall kunna sägas på under en minut och inte innehålla mer än 150 ord.

När du tar fram pitchen kan du utgå ifrån de tre orden;
Vad, vad din produkt/tjänst gör
Varför, varför det finns en marknad för din produkt/tjänst och hur stor den är och varför du kan överföra behovet till vinst för dig.
Vem, vem du är och varför just du är lämpad att genomföra projektet

Elevator pitch fyller minst två syften. Det ena är att du ska få attention och få till ett möte med dem du vill nå. Det andra är att en bra pitch är första steget till en bra affärsplan.

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>