”If a company makes a high-quality product, but user’s don’t find it sexy or appealing, does that product exist? – and answers, You have nothing until a user wants it.”

Den frågan ställdes av Kathy Sierra i bloggen At Creating Passionate Users Hon har skrivit en post om 10 tips som får din produkt att bli attraktiv.

Kathy Sierra har försökt förklara begreppen med hjälp av kvantfysik och Shrodinger’s idéer. Ett resultat blev, ”You have nothing until a user wants it.” Det visade sig inte vara så enkelt att använda fysiken, så hon började istället fundera över saker som, att lyssna på användarna, fundera över kemins betydelse och önskvärdhet eller attraktion av en produkt.

Utifrån detta har Kathy Sierra tagit fram några idéer som hon tror kommer att göra produkten önskvärd och attraktiv. Jag tycker att några av idéerna är mycket bra, som t.ex.

* Pay attention to style – Aesthetics mean more today than they did even fifteen years ago.
* Pay attention to the emotional appeal – Think packaging, website and documentation.
* Show it in action… with real people – Seeing another person using the product or enjoying the service.
* Appeal to as many senses as possible – Consider podcasts and video, or even song lyrics or poems.
* Make it meaningful – Give them something to believe in.
* Make it justifiable, so the user doesn’t have to feel guilty – Helping the user with that after-the-fact rationalization makes it that much easier.
* Never underestimate the power of fun – Show someone how you can help them have a little more fun in their life, and you might be irresistible.

Läs hela listan. Tipsen är värda att läsa. Kommentarerna är också intressanta då de diskuterar ”that it’s not quite fair/correct to say that quantum physics gives a weird answer to the Schrodinger’s cat question”.

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>