Det finns många bloggar om marknadsföring och försäljning. Med rätta. Småföretagare lever i en värld av cykler. Ibland går det mycket bra, ibland går det sämre.

När det går bra är det fullt upp och vi hinner med att ta kontakt med kunderna. Vi arbetar dygnet runt och försummar inte bara kunderna utan även våra nära och kära.

Vid sämre tider inser vi att att det behövs fler kunder och vi börjar på allvar att sälja. Men det är för sent. Det tar alltid tid att bygga upp relationer och all försäljning bygger på relationer. Vi måste börja med marknadföringen när det går bra för firman.

Detta säger Wendy Maynard i sin post där hon försöker lära oss att säga nej till aktiviteter som går ut över försäljningen.

The best way to break the cycle is to develop a weekly marketing schedule. Part of each and every week should be spent contacting current and past customers, networking prospecting activities, and developing your marketing tools. And yes, this even includes when you are extremely busy.

Wendy´s blog är om marknadsföring där hon ger tips, idéer och råd.

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>