Om du inte uppfattar den verkliga frågan bakom standardfrågorna kommer du att gå miste om möjligheten att berätta om vad de egentligen vill få reda på.

Detta säger Robert Middleton i sin blog The More Clients. Han fortsätter, Vad folk frågar om och vad de egentligen vill veta är två olika saker. Så om du inte besvarar den verkliga frågan får de inte de svar de önskar.

Robert Middleton ger exempel hur du skall svara och inte svara:

The first question everyone asks us is ”What do you do?”

The underlying question is , ”Are you someone who can help me?” and giving examples what to answer.

”That’s great, how do you do that?” can be the next question.

Translate the question as follows: ”What kind of results do you produce for your clients?” Then answer like this: The clients who work with me get these kind of results…

”That’s terrific. But how does your service work?”

Nobody really wants to know how your service works. The hidden question behind the question is: ”Do your services actually work?”

Tell a story. Success stories that outline how you helped a specific client gets listeners hanging on your every word. You should prepare several success stories in verbal and written form. They are a powerful persuasion tool.

Detta är inteså svårt att lära sig säger Robert Middleton. Lite övning är allt som behövs. Läs hela artikeln!

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>