Jag var i Paris i veckan. Trodde att jag skulle möte våren men istället snöade det och var kallt. Nåja Paris är alltid Paris så det var trevligt. jag passade på att besöka några mässor fär att få en inblick i franskt företagande.

Till Paris åkte jag med FlyNordic och deras nya ägare Norwegian Air. I stolsryggen låg en folder om hur bra det skulle bli framöver och hur hur smidigt allt skulle vara. Smidigheten räckte dock bara till Paris.

Från Paris blev det problem vid incheckningen. Biljettten som fungerade från Arlanda gällde nu inte för baggage. Jag måste nu ställa mig i en ny kö för att betala för baggaget. Detta enligt policy från Norwegian Air. Snacka om kundvård!!

Det är möjligt att lågprisbolag kan uppföra sig hur de vill eftersom de räknar med att kunderna ändå kommer tillbaka. Jag vet inte vad era erfarenheter är från lågprisflyg, men jag blir orolig för vad som skulle hända vid inställda flyg.

Det är nog dags att vi som kunder börjar köpa med kvalitet i fokus. I längden tror jag vi vinner på detta. Eller vad tror ni?

Tags: , , , ,

Leave a Reply

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>